Mar 23, 2012

The Great Al-Mathurat

          Assalamualaikum to all my muslim frens and good day to my fellow non muslim..sempena hari jumaat ini, i nak share suatu rahsiaaaa...rahsia dan kelebihan membaca AL-Mathurat (kumpulan doa Nabi SAW). I personally read it everyday masa kat boarding school dulu..but then as life gets 'busy', i kian lupa pada sekeping buku kecil ini..sehinggalah few months ago, when i went to pasar malam..i get a copy of it..bila i baca the meaning of the ayat and zikir, it was indeed very wonderful..kerana kecantikan ayat and zikir itulah i nak share dengan you all semua..sebagai hamba-Nya, we should at least share the good things rite? sharing means caring and caring means loving.xoxo

Antara zikir zikir yang selalu buat i rasa sayu and berfikir panjang adalah :

1. Seseungguhnya kami terjaga di pagi/petang hari dengan kesedaran bahawa kerajaan langit dan bumi ini seluruhnya milik Allah. Dan segala puji bagi Allah, tiada sekutu bagi-Nya

2.  Ya Allah, pada pagi/petang ini kami nikmati afiat pemberian-Mu, keselamatan dari bala bencana dan terjaganya rahsia-rahsia ( dosa-dosa ku), maka sempurnakanlah nikmat-Mu, afiat-Mu, dan penjagaan-Mu ke atas ku, di dunia dan di akhirat.

3.  Dengan nama Allah, akan terhalanglah segala sesuatu yang ada di bumi dan segala sesuatu yang ada di  langi, untuk menimpakan bencana dan Ia Maha Mendengar dan Maha Melihat.

4.  Aku berlindung pada kalimah Allah yang sempurna, dari kejahatan apa apa yang diciptakan..

5.  Aku berlindung pada-Mu dari rasa sedih dan gelisah, dan aku berlindung pada-Mu dari sikap pengecut dan bakhil dan aku berlindung pada-Mu dar cengkaman hutang dan penindasan orang. 

6.  Ya Allah, sihatkanlah tubuh badanku, silhatkan lah pendengaran ku dan sihatkan lah penglihatan ku.

7. Ya Allah, aku belindung dari-Mu dari kekafiran dan kefakiran, Aku berlindu kepada-Mu dari azab kubur, tiada tuhan selain Engkau. 

I can feel the difference once i started reading it..life feels great..i dah tak rasa takut..i rasa berani untuk menhadapi hari hari mendatang..i rasa ada kekuatan dari dalam..i rasa diri i semakin positif dan i rasa ke-bergantungan hidup pada Allah, tuhan sekalian alam..I rasa yang hidup i senang walaupun tak berada..i rasa hidup i bahagia..i rasa apa sahaja yang i buat ada barakah..i rasa yang i selamat di mana mana..i dapat rasakan perlindungan dari Allah..i dapat rasa yang Allah memudahkan urusan I..I dapat rasa yang diri i selalu di hindarkan dari bala bencana...rasa kasihan and belas simpati pada insan lain, tinggi..and i rasaaaaaa........woooowwww.....there are so so sooo many things yang i rasa hebat, once bila i baca al-mathurat..its like a huge miracle..i would suggest that if you own a free time, go and read it...but most importantly, BELIEVE in it..you will feel the miracle slowly comes  to you...Aminnnn!! =))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...